"Taikatarinat (Magic stories)" by children from different countries.

Nov 27, 2013

Pikku Kakkosen puistossa

Hei taas!

Olimme esikoululaisten kanssa Pikku Kakkosen puistossa, joka on lasten leikkipuisto kaupungissa. Oli kivaa leikkiä yhdessä. Me istuttiin paloauton kyydissä, siellä oli myös ambulanssi ja juna ja laiva. Se on tosi kiva paikka!




We and the preschoolers were at Pikku Kakkonen park, a kids playground in the city center. We had fun playing together. We sat on a fire truck and there was also an ambulance, a train and a boat. It is a really fun place.

Vanhanajan joulu - old-fashioned Christmas

Lastenkulttuurikeskus Rullassa oli vanhanajan joulu. Se oli hauskaa, kun me oltiin vanhassa saunassa. Saunatonttu vihtoi lauteiden alla. Siellä oli kiva silittää eläimiä, lammasta, possuja ja hevosta.





We had fun at Rulla, a childrens cultural center, when there was the old-fashioned Christmas Exhibition. We went to an old sauna, the sauna elf was whipping himself with a vihta. It was fun to pet the animals there, a sheep, some piggies and a horse.

retkiTampereen jäähalliin


Hei!

Me oltiin luistelemassa Tampereen jäähallissa. Oli kiva luistella, me harjoiteltiin liukumista ja jarrutusta. Siellä haisi jääkiekkoilijoiden hiki.

We were iceskating at Tampere ice hockey arena. It was fun to skate, we practiced sliding and stopping. We could smell the ice hockey players sweat.

Oct 31, 2013

Maaliseinä - goalwall

Se on kentällä ja se on tärkeä koska siellä voi pelata.
Zein ja Kaura ja Taika oli pelaamassa jalkapalloa. Zein halusi leikkiä vain piilosta. Sitten Kaura ja Taika sanoi, että kyllä sinä osaat, kun me opetetaan.
- No, okei, sitten minä pelaan jos minä osaan.
- Selvän teki!
It is on the field and it's important because we can play there.
Zein and Kaura and Taika were playing football. Zein wanted to play only hide and seek. Then Kaura and aTaika said that you can play too because we'll teach you.
- Well, ok. Then I will play if I can.
- That's right!

Oct 27, 2013

It's time for new stories!



In Finland, there are many beautiful lakes.
It's fun to swim and play in water.
In winter, you can skate on the ice.

Suomessa on paljon kauniita järviä.
Vedessä on hauska uida ja leikkiä.
Talvella voi luistella jäällä.

 
Hello all you storytellers!

Let's go on new adventures.  Which are the best and funniest places in your surroundings and culture?

Take a photo of us (Taika, Kaura and Zein) in your favourite place, and describe in a few words why the place is so important to you. Post your photo and story on this blog.

Your group can post at least 1-3 photos in a month for others to read. And please, comment on each other's stories :)

- Taika, Kaura and Zein


Hei kaikille tarinankertojille!

Lähdetäänpä uusiin seikkailuihin.
Mitkä paikat ovat teidän mielestä parhaimpia
ja hauskimpia omassa ympäristössänne ja kulttuurissanne?

Ottakaa valokuva meistä hahmoista lempipaikassanne
ja kertokaa muutamalla sanalla, miksi paikka
on niin tärkeä teille. Laittakaa kuvanne ja
kertomuksenne tänne blogiin!

Ryhmänne voi julkaista ainakin 1-3 kuvaa kuukaudessa
toisten luettavaksi. Ja toisten tarinoita saa mielellään kommentoida :)

- Taika, Kaura ja Zein